בדיקה מקוממת • המוצרים בהכשר הבד"צ – בריאים פחות מהאחרים

    דוד לזר 6 Comment on בדיקה מקוממת • המוצרים בהכשר הבד"צ – בריאים פחות מהאחרים
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם המוצרים הכשרים המיועדים לציבור הדתי והחרדי בריאים פחות? כך עולה מבדיקה שנערכה ופורסמה הבוקר בערוץ 2, על פיה, קיים פער בריאותי במוצרים זהים עם הבדל בכשרות.

    על פי ד"ר מאיה רוזמן, מומחית לתזונה ולדיאטה, "ההבדלים הם לא קטנים בכלל, אני בכלל לא אמורה לבדוק את זה אם יש הבדל בין כשרות רגילה לבין כשרות של בד"צ, ההבדל הזה הוא מהותי".

    ההבדלים מצויים במוצרי החלב של 'תנובה' אבל מתברר שלא רק, למשל בשוקולד אוורירי של חברת "עלית" במוצר עם הכשר רגיל יש פחות קלוריות, קצת יותר חלבון וקצת פחות פחמימות, בהשוואה לאותו מוצר בדיוק בהכשר של בד"צ העדה החרדית.

    גם בפיצה משפחתית של חברת "זוגלובק", נמצאו הבדלים בכמעט מחצית מהקטגוריות: בפיצה בהכשר רגיל ישנן פחות קלוריות, חלבונים, נתרן וסוכרים בהשוואה לפיצה בהכשר של בד"צ.

    מהבדיקה עולה עוד כי חברת אוסם למשל מייצרת שתי ורסיות שונות של אבקת מרק עוף – מרק העוף עם הכשרות הרגילה הוא ללא מונוסודיום גלוטומט ובעל רכיבים טבעיים בלבד, ואילו המרק עוף בכשרות מהדרין מכיל מונוסודיום גלוטומט ולא מיוצר כלל מרכיבים טבעיים.

    תגובת זוגלובק: "במקרה של הפיצה ההבדלים נובעים מדרישות ההשגחה של סוגי הכשרויות השונים, דבר המשליך על הערכים התזונתיים של המוצר הסופי".

    תגובת אסם: "לאסם סידרת מרקים עם רכיבים טבעיים שכולם בכשרות בד"צ. באבקת מרק העוף בלבד לא ניתן היה לפתח מוצר מרכיבים טבעיים בלבד בכשרות בד"צ ולכן המוצר בכשרות רגילה".

    תגובת תנובה: "הפער בין הרכיבים במוצר יופלה לבן טבעי נובע משימוש ברכיבים המאושרים על ידי בד"צ. הפער בין מוצרי יופלה פרי בד"צ וכשרות רגילה נובע משימוש ברכיבים המאושרים על ידי בד"צ ולכן המחיר גם זול יותר".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      הכל הסתה אנטי חרדית ויהודית!! ישנם מחקרים ועובדות בשטח לגמרי הפוכות!!!

    2. 5

      הכל הסתה אנטי חרדית ויהודית!! ישנם מחקרים ועובדות בשטח לגמרי הפוכות!!!

    3. 4

      מעניין!!!!
      אבל מי ששומע בקול הקב"ה ואוכל כשרות טובה אז זה לא מזיק לו!!!!

    4. 3

      החברות יודעות שעל החרדים אפשר לעבוד בקלות אף אחד לא יחקור וכן להרבה לא איכפת בכלל כי אין כ"כ מודעות וראיה לזה תסתכלו בתגובה 1 ו2

    5. 2

      ראיה שההסתה עובדת לצערנו ::תסתכלו בהערה 4!!

    6. 1

      לערוץ 2 יש פשוט ענין נגד הבדצי"ם, והם רוצים שאנשים לא יקנו מוצרים מושגחים,
      גם אם הדברים נכונים עדיף לאכול כשר ופחות בריא מבריא ולא כשר,
      בברכה שערוץ 2 ילכו יחד עם אגד במהרה לכל הרוחותץ